Weet je niet zeker of je SEO-inspanningen werken? Vraag een consult!

Als je producten of diensten op internet aanbiedt is hoge posities in Google een vereiste. Als je niet op pagina één verschijnt, is het niet erg aannemelijk dat je bedrijf op de lange termijn zal overleven. Maar hoe weet je of je inspanningen om topposities te krijgen echt werken? Met een SEO consult kom je er achter!

SEO Consult aanvragen?

Dat kan per e-mail, telefoon of videobellen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Waarom is een SEO-consult nodig?

Een belangrijk onderdeel van het runnen van een modern (online) bedrijf is het optimaliseren van je website om verkeer aan te trekken, hoge posities in Google te krijgen en dat verkeer om te zetten in inkomsten. Als je geen resultaten krijgt terwijl je al veel werk hebt verzet – zoekwoorden onderzoek, relevante metatags, afbeeldingen, linkbuilding etc. – dan is het tijd voor een SEO-consult. Als doorgewinterde professionals kunnen we je website onderzoeken op alle aspecten van SEO!

Een SEO-consult helpt

Een SEO-consult geeft je inzicht in hoe goed je website presteert op het gebied van zoekmachineoptimalisatie. Er zijn een enorm aantal rangschikkingsfactoren die de positie van je website in de organische zoekresultaten bepalen, maar daarover heb je niet altijd de volledige controle. Koning Google geeft helaas niet alles prijs en het algoritme veranderd op honderden punten per jaar.

Er is echter voldoende waar jezelf of je medewerkers invloed op kunnen uitoefen. In grote lijnen betekend dat werken aan de techniek en de inhoud (content) van je website. Maar ook een hogere autoriteit krijgen door middel van je teksten, indeling van je website, linkbuilding en social media is een goede manier om hoog in Google te eindigen.

Het is dus belangrijk om actie te ondernemen en een analyse uit te voeren om erachter te komen hoe goed die acties resultaten op gaan leveren.

Als er mogelijkheden voor verbetering zijn, kunnen onze consultants waardevol advies geven om je vooruit te helpen. We kunnen bijvoorbeeld zaken voorstellen als:

  • Het verhogen van de zoekwoorddichtheid door middel van synoniemen en metabeschrijvingen.
  • De relevantie van de pagina-inhoud vergroten door beter gebruik te maken van kopteksten.
  • Meer trefwoorden toevoegen aan H1-tags.
  • Ankerteksten optimaliseren.
  • Verbetering van de interne koppelingen en linkstructuur enz.

Als we eenmaal hebben vastgesteld wat er moet gebeuren, laten we je zien hoe eenvoudig het is om zelf wijzigingen aan te brengen, zodat je in de toekomst geen extra hulp nodig hebt.

En zodra alles is geoptimaliseerd zal er opnieuw gekeken moeten worden naar de content en de (nieuwe) posities. Google wijzigend namelijk regelmatig het algoritme en je concurrenten zitten ook niet stil. Daarom bieden we doorlopende SEO-ondersteuning, zodat je precies en op elk moment weet welke veranderingen positieverbeteringen gaan opleveren.

Heb ik een consultant nodig of moet ik gewoon aan mijn website blijven werken?

Dit is afhankelijk van je doelen. Als je verkeer naar een nieuwe website wilt krijgen is optimaliseren essentieel. Maar het kan moeilijk zijn om te weten hoeveel tijd of geld je in SEO moet steken.

Heb ik advies nodig voordat ik start?
Als je streeft naar hoge posities in de zoekresultaten – ja! Met zoekmachine optimalisatie kan het maanden (of soms jaren) duren voordat er verkeer op je site komt. Met een SEO consult kunnen we voor je inschatten hoeveel werk het gaat kosten en krijg je waardevolle adviezen over mogelijke SEO quick wins.

Heb ik overleg nodig na de lancering?
Of je op een bepaald moment wel of geen overleg nodig hebt, hangt af van verschillende factoren. Werk je in een competitieve markt dan zul je nooit snel hoog in Google komen. Heb je een niche-site gericht op lokale verkoop dan zou je theoretisch ook zonder SEO vrij snel hoge posities kunnen krijgen in Google Search en Maps/ Local.

Voordat je een SEO consult aanvraagt..

Allereerst wil je weten of een externe SEO-consultant überhaupt nodig is. Als je er zeker van bent dat je het zelf kunt organiseren, dan is een extern marketingbureau waarschijnlijk niets voor jou. Neem in plaats daarvan de tijd om zelf alles over SEO te leren; er zijn talloze gratis bronnen online die je kunt raadplegen voor de laatste ontwikkelingen.

Hou er rekening mee dat je bedrijf, je branche en het Google algoritme altijd zullen blijven veranderen en evolueren. Op de hoogte blijven van de nieuwste ontwikkelingen is een must om hoge posities te krijgen en te houden.

SEO Voordeel

Stagelopers, leerling SEO’s en parttimers

Niets dan lof voor deze groep. Wij werken er immers ook mee. Gedreven jonge mensen die leergierig zijn en het vak graag willen leren. Maar de eindverantwoordelijke moet altijd een doorgewinterde senior SEO specialist zijn. De SEO specialist deelt taken uit aan stagelopers, leerling SEO’s en parttimers en niet andersom. Hij werkt aan “advanced” SEO die veel verder gaat dan content en linkbuilding.

Leerling SEO

En daar gaat het vaak fout bij andere marketingbedrijven. Voornamelijk bedrijven, veelal webdesigners en adverteerders, die SEO aanbieden naast hun overige werkzaamheden. SEO is een vak apart en dat doe je niet even zomaar tussendoor. Je laat het zeker niet voor de volle 100% over aan een leerling om lekker snel geld binnen te harken.

Is jouw SEO ondergebracht bij deze groep medewerkers dan is dat duidelijk te herkennen. Wil jij weten hoe de SEO voor je website er voor staat, neem dan gerust vrijblijvend contact op.

Het belang van transparantie bij zoekmachineoptimalisatie

Je vraagt ​​je misschien af, wat heeft transparantie te maken met zoekmachineoptimalisatie? Soms horen we dat men SEO een vaag vakgebied vindt. En dat is niet zo gek; als SEO specialisten smijten we met onbekende technische termen, en we kunnen nooit precies zeggen waar je website eindigt in Google.

Dat maakt SEO nogal ongrijpbaar. Daarom vinden we transparantie erg belangrijk. We leggen uit wat we doen en je krijgt wekelijks een overzicht van de resultaten per email toegestuurd. Daarnaast kun je op elk moment je vragen stellen!

GB Square Placeholder

Wat kun je verwachten van een SEO consultant?

Je krijgt inzicht in hoe Google je website ziet, welke pagina’s goed zijn en welke niet. Je krijgt advies over wijzigingen die je kunt aanbrengen om hoger in Google te komen op belangrijke zoekwoorden of woordgroepen.

Stel elke vraag over SEO die je maar wilt, inclusief zaken die te maken hebben met Google Panda, Penguin en bijvoorbeeld BERT. We hebben geen geheimen: als we niet zeker genoeg zijn in ons antwoord dan laten we dat direct weten.

Een SEO expert raadplegen voor je bedrijfswebsite?

Natuurlijk kost het inhuren van een expert meer dan het zelf doen. Maar er zijn verschillende voordelen aan het inhuren van een deskundige boven het zelf proberen uit te zoeken: een deskundige zal je duidelijkheid verschaffen. Je ziet door de bomen het bos niet meer als het gaat om alle strategieën voor zoekmachineoptimalisatie (SEO). Het is zeker de moeite waard om ons hiervoor in te schakelen. Wij kunnen eventuele verwarring of misvattingen ophelderen die je hebt over hoe SEO werkt, en wat er precies aan de hand is met je website op een bepaald moment.

Wat kost hulp bij SEO?

Helaas is er geen one-size-fits-all voor prijzen. We hebben wel een pakket beschikbaar om je op weg te helpen met onze diensten; check hier onze aanbieding. Het inhuren van een expert op elk gebied kost meer dan het zelf doen, maar vaak is wat je wint door het leren van nieuwe vaardigheden niet waard ten opzichte wat je betaalt in tijd en geld. Wees niet bang om te investeren in groei!

Hoe wordt er gefactureerd?

Je kunt bij ons een eenmalig SEO consult afnemen of SEO support in de vorm van een maandelijks te factureren abonnement. We accepteren alle gangbare online betalingen zoals Creditcards, PayPal en iDeal. Neem contact met ons op voor meer informatie over prijzen. Zie ook onze actuele aanbieding.

SEO consult voor klanten buiten Nederland?

We werken met klanten over de hele wereld, maar over het algemeen voor Nederlandse klanten die producten of diensten verkopen in Nederland, Duitsland en België. Maar ook hebben we klanten die gericht zijn op Engelstalige landen zoals Canada, Australië, Nieuw-Zeeland, het Verenigd Koninkrijk, Ierland en zelfs Singapore, Maleisië en Hong Kong. We kunnen echter om meerdere redenen geen Japanse of Chinese taal-gebaseerde sites aannemen. In principe werkt Google in deze markten toch anders en we hebben momenteel helaas geen tijd om ons ook hierin te specialiseren.