SEO audit

Een SEO audit is een website check waarbij we je site of webshop controleren op fouten, minpunten en pluspunten. Dit betekende voornamelijk dat we een controle uitvoeren gericht op technische fouten. Echter wordt hierbij ook gekeken naar;

  • Het gebruik van het aantal en soort zoekwoorden;
  • De sitemap(s)
  • Gebroken links en interne links
  • Inkomende links en linkprofiel
  • Redirects
  • Metatitle en meta-description
  • De al dan niet aanwezige canonical of canonieke URLs
  • Dubbele content
  • AMP pagina’s
  • Paginaopbouw met H1, H2 etc
  • De laadsnelheid van pagina’s
  • Follow en nofollow links (onsite)
  • Etc.

Bij SEO Voordeel kun je een volledige site-audit aanvragen. Deze audit of SEO scan doen we standaard maandelijks bij klanten met een SEO overeenkomst, maar bij ons kun je hem ook eenmalig aanvragen. Een gedeelte van deze check zal geautomatiseerd gebeuren, maar de meeste punten worden handmatig gecontroleerd. Dat is wel zo handig want een “SEO-tool” vindt lang niet alles en houdt geen rekening met jouw soort website of branche.

Wekelijkse SEO-audit bij SEO Voordeel

Werk je aan SEO dan is een van de nadelen dat je nooit een volledig overzicht hebt van de (technische) fouten, en zaken die wel goed gaan. Tijdens de SEO support overeenkomst sturen we je wekelijks een SEO-rapport zodat je kunt zien wat de huidige staat van je website is, de actuele zoekwoorden-posities, en wat er nog verbeterd moet worden. Hierdoor ben je op elk moment op de hoogte van de staat van je site, en de vorderingen van zoekmachine optimalisatie.

Een SEO-audit voor je website

klanten van SEO Voordeel

Controle op technische punten
Content of inhoud audit
Concurrentie in kaart brengen
Lijst met verbeterpunten

SEO-Scan

Met de gratis en vrijblijvende SEO scan weet je hoe en of je website geoptimaliseerd is voor Google.

5