SEO audit

Een SEO audit is een website check waarbij we je site of webshop controleert op fouten, minpunten en pluspunten. Dit betekende voornamelijk dat er een controle plaatsvindt op technische fouten. Echter wordt hierbij ook gekeken naar;

  • Het gebruik van het aantal en soort zoekwoorden;
  • De sitemap(s)
  • Gebroken links en interne links
  • Inkomende links en linkprofiel
  • Redirects
  • Metatitle en meta-description
  • De al dan niet aanwezige canonical of canonieke URLs
  • Dubbele content
  • AMP pagina’s
  • Paginaopbouw met H1, H2 etc
  • De laadsnelheid van pagina’s
  • Follow en nofollow links (onsite)
  • Etc.

Bij SEO Voordeel kun je een volledige site-audit aanvragen. Deze audit of SEO scan doen we standaard maandelijks bij een SEO overeenkomst, maar bij ons kun je hem ook eenmalig aanvragen. Een gedeelte van deze check zal geautomatiseerd gebeuren, maar het meeste van je website wordt handmatig gecontroleerd. Dat is wel zo handig want een “SEO-tool” vindt lang niet alles en zal geen rekening houden met jouw soort website of branche.

Wekelijkse SEO-audit bij SEO Voordeel

Tijdens de SEO support overeenkomst sturen we wekelijks een SEO-rapport zodat je kunt zien wat de huidige zoekwoorden-posities zijn, en wat er nog verbeterd moet worden. Hierdoor ben je op elk moment op de hoogte van de vorderingen van de zoekmachine optimalisatie.

Een SEO-audit voor je website

SEO Voordeel

Controle op technische punten
Content of inhoud audit
Concurrentie in kaart brengen
Lijst met verbeterpunten

SEO-Scan

Met de gratis en vrijblijvende SEO scan weet je hoe en of je website geoptimaliseerd is voor Google.

5